29 Nisan 2024 Pazartesi

Feriman Mehfam- İSLAMİYET KADINA DEĞER VERİYOR MU?


 

İSLAMİYET KADINA DEĞER VERİYOR MU?

Bu soruya en güzel cevabı İranlı Feriman Mehfam vermiş..
———————————————
Ben Müslüman bir kadınım..
Kardeşlerimin aldığı mirasın sadece yarısını alıyorum..
Ben Müslüman bir kadınım.. Benim tanıklığım, bir erkeğin tanıklığının ancak yarısı kadardır..
Ben Müslüman bir kadınım..
Namazlarda oğullarımla aynı safta namaz kılamam, hep onların arkasında olmalıyım..
Ben Müslüman bir kadınım..
Evimden çıkmadan önce kocamdan izin alıp evden çıkmam gerektiğini söylüyorlar..
Ben Müslüman bir kadınım..
Bir eş olarak kocamın 3 kadınla daha evlenme hakkı var ama ben sadece kocamın eşi olabiliyorum..
Ben Müslüman bir kadınım..
Bir eş olarak kocama itaat etmek zorundayım..
Ben Müslüman bir kadınım..
Bir eş olarak, kocamın mirasının yalnızca 8/1’ine hakkım var (yani, yalnızca bir karısı varsa) aksi takdirde, 4 karısı varsa, mirasının yalnızca 32/1’ine hakkım var.. Ama ben ölürsem kocam benim bıraktığım mirasın yarısını almaya hakkı var..
Ben Müslüman bir kadınım..
Erkekler istediklerini giyebilirlerken, benim yüzüm ve ellerim dışında tüm vücudumu örtmem gerekiyor..
Ben Müslüman bir kadınım..
Kocam kabul etmedikçe boşanamam.. Kendimi Khul' aracılığıyla kurtarmazsam yasa Mahkemelerde özgürlük hakkım için savaşmaya karar verirsem bu yıllar alır..
Ben Müslüman bir kadınım..
Eski kocam çocuklarımın nafakasını ödemeye zahmet etmiyor.. Bu bir suç değil..
Ben Müslüman bir kadınım..
Kocamın her türlü seks yapmasına itaat etmezsem melekler beni ziyaret etmeyecekler..
Ben Müslüman bir kadınım..
Müslüman erkek haricinde, bir Yahudi ya da Hristiyan ile evlenemem..
Ben Müslüman bir kadınım..
Yaşadığım bu dünyada ve (eğer gidebilirsem) Cennette bana bir vaat yok.. Ben yine kocamın eşlerinden biri olarak orada da köleliğime devam edeceğim.. ❦
Tüm ifadeler:
Sen ve 14 diğer kişi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder